یکی از کاربردهای اینترنت فرستادن و دریافت نامه‌های الکترونیکی است. نامه الکترونیکی پرونده‌ای است که از طریق شبکه اینترنت برای مخاطبی که دارای پست الکترونیکی است، فرستاده می‌شود.
هر شخصی دارای پست الکترونیک شخصی با دامین های مختلف می باشد ولی از آنجایی که جهت کارهای دانشگاهی نیاز به پست الکترونیکی با دامین دانشگاه می باشد تصمیم گرفته شده تا پست الکترونیکی آکادمیک راه اندازی گردد.
این سرویس از سال ۱۳۸۲ با خرید سرور و نصب و راه اندازی نرم افزار MDaemon بار دیگر پست الکترونیکی دانشگاه البته این بار بر روی سرور دانشگاه راه اندازی و اجرا گردید.

ارائه سرویس پست الکترونیکی دانشگاه در سال ۱۳۸۲ به ۸۵ نفر از اعضای هیات علمی و ۳۹ نفر واحدهای تابعه دانشگاه صورت گرفت و سالانه تعداد کاربران این سرور افزایش پیدا نمود و با بالا رفتن تعداد کاربران و ارسال و دریافت بیشتر نامه های الکترونیکی مجبور شدیم تا سرور را از نظر سخت افزاری ارتقاء دهیم و سالانه با نصب آنتی ویروس بر روی سرور و بروز رسانی آنتی ویروس و نرم افزار مدیریت پست الکترونیک از نفوذ هکر ها جلوگیری گردیده است. 

نحوه درخواست پست الکترونیک

پست الکترونیک برای ۳ گروه ذیل تعریف می‌گردد
۱- اعضای هیات علمی
۲- دانشجویان ارشد به بالا
۳- واحدهای تابعه
افرادی که گروه اول و دوم قرار می‌گیرند میتوانند هم از طریق پورتال دانشگاه به آدرسwww.qums.ac.ir در سربرگ خدمات الکترونیک از بخش فرم درخواست پست الکترونیک و هم از طریق نامه اتوماسیونی جهت تعریف پست الکترونیک اقدام نمایند ولی برای تعریف پست الکترونیک جهت واحدهای تابعه فقط باید از طریق نامه اتوماسیونی اقدام نمایند.
ثبت درخواست پست الکترونیک از طریق پورتال

 

درخواست پست الکترونیک هیات علمی
پیگیری درخواست پست الکترونیک هیات علمی
درخواست پست الکترونیک دانشجویان
پیگیری درخواست پست الکترونیک دانشجویان

6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0