• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ 
  • کد خبر : ۱۴۶۹۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
فرزندآوری و جوانی جمعیت، باید در بین مردم، فرهنگ سازی شود

دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در نشست سیاست های کلی جمعیت و لزوم فرزندآوری  اظهار کرد: مساله رشد جمعیت و فرزندآوری از موضوعات مهم بسیار حساس و با اهمیت اجتماعی جامعه در حال حاضر است که در صورت توجه نکردن به آن، شاهد سالخوردگی جمعیت در جامعه در سال های آینده خواهیم بود و این مساله، می تواند خطرات جدی و جبران ناپذیر به همراه داشته باشد. وی افزود که بر این مبنا، فرزندآوری و جوانی جمعیت، باید در بین مردم، فرهنگ سازی شود، تا شاهد افزایش جمعیت و جوانی جمعیت در کشورمان باشیم، که این موضوع، همکاری همه سازمان ها را می طلبد.

به گفته دکتر مهرعلیان، یکی از پیامدهای کاهش نرخ باروری و کاهش نیروی مولد جمعیت، درصد سالمندی و تغییر ترکیب ساختار جمعیتی است که از پبامدهای منفی سالمندی جمعیت، افزایش بار تکفل در جامعه، کاهش جمعیت نیروی کار و کاهش قدرت دفاعی است.

در این نشست، معصومه احدی زاده، کارشناس جوانی جمعیت و باروری سالم مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم در خصوص نرخ باروری و وضعیت ناباروری و مشوق های فرزندآوری تصویب شده  در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سخن گفت.

این نشست، در اولین روز هفته ملی جمعیت، روز 24 اردیبهشت 1401 با حضور نمایندگان سلامت و مدیران ادارات شهرستان قزوین، در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0