• الساعة : 00:00
  • التأریخ : 17/10/2021
  • رمز الخبر : 5729
مراجعه به مراقبان حوزه سلامت روان؛ نشانه میل افرد به تكامل و خودسازی است

هر جامعه‌ای در ابعاد مختلف نیاز به یک متخصص دارد. در یک جامعه رشد یافته، انسان‌ها برای داشتن یک زندگی بهتر و با کیفیت تر در هر یک از ابعاد مختلف زندگی خود، به نیروی ماهر در همان حوزه مراجعه می کنند. برای مثال: در مسایل مذهبی، به روحانی؛ در مورد مشکلات پزشکی، به پزشک و مراقبان سلامت نیاز دارند. در بُعد روانشناختی نیز باید برای بررسی مسائل و مشکلات روانشناختی به متخصص مربوطه که مشاور، روانشناس و روان درمانگر است، مراجعه کنند.

علی امیری، روانشناس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان مطالب ذکر شده، دلایل مراجعه  به متخصصان سلامت روان را اینگونه مورد بررسی قرار داد:  مراجعه کردن به مراقبان حوزه سلامت روان، نه تنها نشانه ضعف یا بیماری فرد نیست، بلکه در بیشتر اوقات، نشان دهنده میزان رشد و بلوغ مناسب روانی و شخصیتی فرد و میل او به تکامل و خودسازی است.

مسؤول دفتر مشاوره دانشکده پرستاری و مامایی قزوین گفت: بسیاری از ما توانایی حل و فصل مسائل جزیی در روند زندگی مان را داریم، ولی در مواردی ممکن است درگیر یک اختلال، آسیب، استرس، آشفتگی و اضطرابی شویم که برای برطرف شدن و حل آن نیازمند کمک متخصصان باشیم و در بسیاری از انتخاب ها و تصمیم های مهم زندگی خود، مانند: ازدواج، نیازمند دریافت کمک های تخصصی هستیم.

امیری تصریح کرد: متخصصان بهداشت روانی معتقدند که مراجعه به روانشناس، نوعی " حمام روانی " نام دارد؛ همانگونه که همه ما برای پاک کردن جسم و بدن خود از آلودگی ها، نیاز به حمام کردن داریم؛ برای پالایش روان و مدیریت هیجانات و احساسات خود نیز نیازمند دریافت خدمات سلامت روان هستیم.

وی تأکید کرد که برای ارتقای کیفیت زندگی، بهزیستی، افزایش مهارت‌های روانشناختی، افزایش شادکامی و عزت نفس، بهسازی روابط اجتماعی، بهبود خودکارآمدی و اعتماد به نفس و خودشکوفایی، بهتر است از متخصصان سلامت روان بهره بگیریم.

الدرجة :  5.00 |  المجموع :  1

اللصوق

    6.1.8.0
    V6.1.8.0